Być może ktoś przed Tobą już zadał to pytanie. O to lista najczęściej zadawanych pytań. Sprawdź!
Wszystko co związane z umowami, papierami i ogólnie rzecz biorąc biurokracją.
Na jaki okres podpisujemy umowę?
Okres trwania umowy to rok bądź pół roku.
Jaki jest okres wypowiedzenia?
W naszej umowie nie ma okresu wypowiedzenia. Jeśli najemca będzie chciał opuścić pokój/mieszkanie
wcześniej to, niestety, musi znaleźć kogoś na swoje miejsc
Czy mogę najpierw otrzymać umowę?
Umowę do wglądu możemy pokazać i omówić podczas spotkania.
Czy oprócz umowy podpisujemy również inne dokumenty?
Tak, przed podpisaniem umowy najmu prosimy również o podpisanie umowy rezerwacyjnej oraz ankiety w celu zarezerwowania mieszkania i przyśpieszenia procesu tworzenia umowy, a po podpisaniu umowy najmu wypełniamy protokół zdawczo-odbiorczy.
Umowę podpisujemy w naszym biurze na ul. Bartosza Głowackiego 6/2.
Nie mogę niestety pojawić się w Krakowie. Czy można podpisać umowę na odległość?
Tak, po wpłaceniu kaucji.
Czy mogę się zameldować w mieszkaniu?
Jeśli właściciel wyraża na to zgodę, ale tylko na czas trwania umowy.
Za co, kiedy i za ile.
Kiedy jest termin dokonywania płatności?
Do 10-go dnia każdego miesiąca.
Czy jeśli dziś jest już 15 dzień miesiąca to płacę za cały miesiąc?
Nie, tylko za połowę miesiąca.
Internet jest dodatkowym kosztem po stronie najemcy.
Media są rozliczane według zużycia. W sytuacji mieszkań na pokoje kwota rachunków jest dzielona na ilość najemców w danym mieszkaniu.
Czy mogę przepisać umowy z dostawcami mediów na siebie?
Media przepisujemy na najemcę w sytuacji kiedy najemca
wynajmuje całe mieszkanie.
Czy wymagana jest kaucja i czy jest zwrotna?
Kaucja wymagana. Jest ona zwrotna w przypadku gdy pokój po tym jak go opuści najemca
jest w takim stanie w jakim był w momencie wprowadzenia się oraz w przypadku jeśli
wszystkie płatności były dokonane w terminie.
Co w sytuacji gdy wpłacę kaucję, ale zrezygnuję z mieszkania?
W takim wypadku kaucja nie jest zwracana. Należy pamiętać, że wpłata kaucji jest równoznaczna z rezerwacją i nagłe zrezygnowanie z mieszkania przed wprowadzeniem się skutkuje przepadnięciem kaucji.
Kaucja ma wartość jednomiesięcznego czynszu najmu.
Czy można rozłożyć kaucję na raty?
Niestety nie ma takiej możliwości. Kaucja koniecznie musi być wpłacona przy
podpisaniu umowy i przekazaniu kluczy.
Zepsułeś ścianę? Lodówka wysiadła? Co robić?
Co trzeba zrobić gdy wystąpi jakakolwiek usterka?
W przypadku jakiejkolwiek usterki na mieszkaniu należy od razu powiadomić zarządców, aby mogli szybko naprawić awarie.
Jak szybko naprawy zostaną dokonane?
Jesteśmy zobowiązani do dokonania napraw w terminie 20 dni roboczych od otrzymania informacji w tym zakresie.
Co to jest ubezpieczenie najemcy?
Bardzo prosimy wszystkich najemców o wykupienie polisy, która chroni przed koniecznością pokrywania strat w wynajmowanym mieszkaniu, które powstały w wyniku przypadkowego zniszczenia przez najemcę.
Co jeśli usterka wystąpiła pod moją nieobecność?
Jeżeli opuszcza się mieszkanie na dłużej niż 14 dni należy nas powiadomić, a przy każdorazowym opuszczeniu lokalu należy sprawdzić czy okna są zamknięte, czy wszystkie urządzenia elektryczne zostały odłączone oraz czy krany zostały zakręcone.
Wszystko co chcesz wiedzieć o mieszkaniu, a boisz się zapytać
W każdym mieszkaniu jest Internet o prędkości zazwyczaj 200Mbit/sek.
Czy mieszkanie jest wyposażone?
Wszystkie nasze mieszkania zostały wyposażone w niezbędne sprzęty
AGD, jak i talerze, kubki, garnki, patelnie.
Czy istnieje możliwość wstawienia własnych mebli?
Tak, ale pod warunkiem że nic nie musimy usuwać z pokoju.
Czy pokój jest zamykany na klucz?
Tak, każdy pokój jest zamykany na klucz.
Czy ten pokój może być 2-osobowy?
Jeśli na to pozwalają warunki to jak najbardziej, ale cena będzie większa o jeden
czynsz administracyjny.
Jak wygląda sprawa sprzątania?
W każdym mieszkaniu jest grafik sprzątania,
na którym znajdziesz informację co należy wysprzątać, głownie części wspólne. Oczywiście nie zwalnia to z obowiązku sprzątania po sobie.
Nie mamy pojęcia jak mogło do tego dojść. To niedopuszczalne!
Odezwij się z problemem. Odpowiemy raz dwa!
Skontaktuj się